Presentació Estudi Inversió Publicitària 2019

Avui 13 de febrer s’ha presentat al Palau Robert l’«Estudi 2019 de la Inversió Publicitària a Catalunya» que realitza cada any la Associació Empresarial de Publicitat, (Gremi desde 1926) i està patrocinat per la Generalitat de Catalunya. El Gremi ha encarregat aquest estudi a Media Hotline i Arce Media.

Segons el Estudi, la inversió publicitària dels anunciants amb seu a Catalunya, ha descendit un 4.0%, en concret l’any 2019 la inversió va ser d’1.025.9 milions d’euros.

La inversió publicitària en el conjunt d’Espanya ha descendit un 1,5%, per sota de l’augment experimentat dels anunciants catalans.

Els mitjans catalans han rebut en 2019, 330,9 milions d’euros, un 2.1% menys que en 2018, d’aquesta inversió el 42,3% procedeix d’anunciants amb seu a Catalunya la resta de la inversió, un 57,7% procedeix d’anunciants de la resta d’Espanya i que s’anuncien en mitjans catalans.

El 42.1% de la inversió en mitjans catalans és per a la Premsa, 18.4% per a la publicitat exterior, 16,4% per a ràdio i el 15,1% per a televisió. La inversió publicitària en mitjans digitals representa el 20,2% de la inversió total.

A les persones que resideixen a Catalunya els arriba publicitat de mitjans catalans i d’altres mitjans que tenen implantació en tota Espanya o en altres comunitats, contant el que arriba per un i un altre conducte, en 2019 va arribar l’equivalent a 1.045.1 milions d’euros, un 1.2% més que en 2018.

Aquesta inversió que arriba a Catalunya suposa el 22,8% de la inversió del conjunt d’Espanya. Si comparem aquesta inversió publicitària que va impactar en els catalans (22,8%) amb el pes de la població catalana (16,0%) i el pes del consum en la llar (19,4%), conclourem que els anunciants confien més en la potencialitat del mercat català que en la de la resta d’Espanya.

DESCARREGAR ESTUDI CATALUNYA I ESPANYA NOMÉS SOCIS

DESCARREGAR ESTUDI CATALUNYA I ESPANYA NO SOCIS