Carta del nostre President, el Sr. José Ángel Abancéns:

Com saps, des de la nostra associació hem col·laborat des del seu naixement, ara fa deu anys, amb l’Acadèmia de la Publicitat, tant a títol personal com associatiu. No t’oculto que els inicis van ser durs i lluitem contra una certa incomprensió sobre el paper i la necessitat que la nostra benvolguda professió compti amb una institució com aquesta.

Afortunadament, hem superat aquesta travessia del desert i, sobre la base de l’aconseguit abans i amb l’impuls de la nova junta directiva que presideix el nostre estimat Pablo Alzugaray, comencem una nova i esperançadora etapa.

L’objectiu que ens mou segueix sent el mateix: elevar la percepció social de la publicitat a través del reconeixement dels millors professionals pel seu mèrit, integritat, generositat i exemplaritat, els nostres Acadèmics d’Honor, a més de per altres programes d’actuació que estem emprenent de relació amb les institucions i els nous professionals i la preservació del patrimoni publicitari espanyol.

La diferència és que ara disposem ja d’un “vestit” d’acord amb el que la institució vol representar: un nou imagotip, una nova pàgina web (www.academiapublicidad.org), etc.

Si t’explico tot això, que d’una manera o una altra ja ha estat recollit per molts mitjans, és perquè m’agradaria que et plantegessis col·laborar amb l’Acadèmia. Pots fer-ho com a soci individual (100 euros a l’any) o millor encara, com a soci empresa (600 euros a l’any i quatre representants individuals). És la manera més senzilla de retornar a aquesta meravellosa professió part del que ens ha donat.

Amb les aportacions dels socis organitzem la cerimònia de nomenament dels nous Acadèmics d’Honor, que aquest any se celebrarà en l’imponent saló d’actes de la RAE el 23 de maig, amb presència del director de la RAE i altes autoritats i a la qual podries acudir gratuïtament com a soci.

Altres destinacions de les aportacions dels socis són el programa de premis per a joves, o l’Oficina de l’Acadèmic d’Honor, amb la qual pretenem gestionar la presència dels nostres savis i sàvies als esdeveniments on se’ls requereixi, sempre en nom de l’Acadèmia de la Publicitat.

En fi, repeteixo, si alguna vegada t’has plantejat retornar a la publicitat part del que la publicitat t’ha donat, l’Acadèmia de la Publicitat és la manera més fàcil de fer-ho, sumant forces entre tots per fer grans coses. Fins ara hem estat pocs, però ja notem que aviat serem molts més i penso que tu hauries d’estar entre nosaltres. Si t’he convençut, a la pàgina web www.academiapublicidad.org trobaràs més informació i el formulari d’inscripció.

Una abraçada,

José Ángel Abancéns
President
PS: Entre els nous distintius també hem inclòs una preciosa insígnia de solapa en plata per als socis, que t’enviaríem després de rebre l’alta.