L’Associació Empresarial de Publicitat ha constituït avui la nova junta directiva que regirà la patronal durant els pròxims quatre anys, amb Álvaro Montoliu com a president.

Barcelona, 7 de setembre de 2021. Aquest matí en l’Antiga Fàbrica Damm s’ha dut a terme la presa de possessió de la nova Junta Directiva de l’Associació Empresarial de Publicitat. “El principal objectiu és tornar a fer de Barcelona la capital de la publicitat. Treballarem des d’aquest mateix moment a recuperar el Drac en un format actualitzat als nous temps”, ha explicat el nou president, Álvaro Montoliu.

Montoliu també ha explicat que la Junta treballarà per a aconseguir la unitat del sector i que “com passa en altres Comunitats Autònomes, s’acabi el canibalisme entre agències perquè puguem treballar més i millor amb els anunciants”. L’emprenedoria i la igualtat de gènere seran unes altres de les àrees de treball de la nova junta.

Comissió del Centenari
Montoliu no ha volgut oblidar-se del pes que té el sector en l’economia catalana. “La publicitat suposa prop de l’1% del PIB de Catalunya, un total que ha anat baixant en els últims anys, però que estem segurs, tornarà a créixer quan es torni a reactivar l’economia”.

En aquest sentit, la importància no és només econòmica perquè en 2026 l’Associació Empresarial de Publicitat complirà 100 anys “una xifra que no està a l’abast de tots”, ha explicat el president, al mateix temps que ha anunciat la constitució d’una Comissió de Treball per a commemorar la data.

Per part seva, Ignasi Genovés, director general de Difusió Corporativa de la Generalitat de Catalunya ha expressat que “ara que som a l’era digital, Catalunya i Barcelona tenen un avantatge evidents i recuperar el lideratge en el sector es perfectament factible”.

La nova junta està constituïda per:

President: Álvaro Montoliu, AMT Comunicación
Vicepresident primer: Sergio Palomino, Manifiesto
Vicepresident segon: Raül Gilabert, IM+C
Vicepresidenta tercera: Laia Rogel, La Pometa
Secretari: Philipp Fürst, Medialog
Tresorer: Jordi Esquerigüela, Jevnet
Vocals: Juan Antonio Alarcón, BitCom;Jordi de Miquel, The Colours Box; Cinto Ajram, CA Sports Marketing; Patricia Pérez, The Royal Krab; Helena Torras, Know Systems Collaborate Mobile; Jesús Sanjuan, Clear Channel España Vicente Ferrer, JCDecaux España; Alex Torrens, Verdelimón; Jordi Vives, Datmean; Jordi Masferrer, MCadvertising; Estanis Pastor, Pastor Publicidad; Xavier Sans, Magatzem d’Idees.